25 Април 2016

Мая Манолова се обзавела с двама въоръжени шофьори

Фрогоко: Мая Манолова се обзавела с двама въоръжени шофьори
Мая Манолова

Омбудсманът Мая Манолова обикаля страната, за да събира великденски добавки за пенсионерите не с един, а с двама шофьори, научи Фрог нюз. Тъй като са въоръжени, те играят роля и на нейни гардове.

По тази причина по време на обиколките й, свързани с кампанията ”Великден за всеки”, тя може да бъде видяна в компанията на двама яки мъже. Това противоречи на образа да омбудсмана, който трябва да бъде най-близо до народа, възмутиха се депутати.

За сравнение нейните предшественици Константин Пенчев и Гиньо Ганев са били возени от един шофьор.

Незнайно по какъв начин Манолова успяла да "разтопи" сърцето на шефа на НСО Ангел Антонов и да си издейства втори, тъй като нейният ден започвал твърде рано и затова искала шофьори на смени. Този, който я придружавал сутрин, задължително я карал на фризьор, коментират запознати с ежедневието на дамата.

Твърди се, че двамата гардове трябвало да бъдат на разположение по всяко време на деня.  По закон Манолова има право да ползва само специализиран транспорт.

Проверка на Фрог установи, че за Мая Маналова работят над 50 човека администрация, каквато няма в никоя стана на ЕС, установи проверка на Фрог.

Оказва се, че Манолова би трябвало да ползва администрацията на другите държавни институции.  Бившето острие на БСП учуди всички и с въпросната иницатива „Великден за всеки”. Благодарение на нея и  с помощта на народни пари Манолова успя да обиколи цялата страна и да „изгрее” навсякъде.

От закона за омбудсмана става ясно, че в нейните правомощия не влизат задачи, свързани със събирането на средства, т. е. с благотворителни кампании.

Ако това е разписано като нейно задължение, то би следвало да е описан и начина за прозрачно разходване на събраните средства, обясниха юристи. И допълниха: За това в момента никой не би могъл да гарантира как парите ще бъдат похарчени.

Ето какви точно са  задълженията на Манолова, разписани в глава Трета от закона:  

 1. приема и разглежда жалби и сигнали за нарушения на права и свободи от държавните и общинските органи и техните администрации, както и от лицата, на които е възложено да предоставят обществени услуги;

 2. прави проверки по постъпилите жалби и сигнали;

 3. отговаря писмено на лицето, което го е сезирало, в едномесечен срок; ако случаят изисква по-обстойна проверка, този срок е три месеца;

 4. отправя предложения и препоръки за възстановяване на нарушените права и свободи пред съответните органи, техните администрации и лицата по т. 1;

5. посредничи между административните органи и засегнатите лица за преодоляване на допуснатите нарушения и примирява позициите им;

6. (доп. - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) прави предложения и препоръки за отстраняване на причините и условията, които създават предпоставки за нарушения на правата и свободите, включително предложения за промени в нормативната уредба;

7. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) уведомява органите по чл. 150 от Конституцията, за да бъде сезиран Конституционният съд, ако се прецени, че се налага тълкуване на Конституцията или произнасяне за съответствие на сключените от Република България международни договори с Конституцията преди ратификацията им, както и за съответствие на законите с общопризнатите норми на международното право и с международните договори, по които България е страна;

8. (нова - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) предоставя становища на Министерския съвет и на Народното събрание по законопроекти, които се отнасят до защитата на правата на човека;

9. (нова - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) защитава правата на децата с предвидените в този закон средства;

10. (нова - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) отправя предложения и препоръки до Министерския съвет и до Народното събрание за подписване и ратифициране на международни актове в областта на правата на човека;

11. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) уведомява органите на прокуратурата, когато има данни за извършено престъпление от общ характер.

(2) (Нова - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) Омбудсманът изпълнява функциите на Национален превантивен механизъм по смисъла и в съответствие с Факултативния протокол към Конвенцията на Организацията на обединените нации против изтезанията и други форми на жестоко, нечовешко или унизително отнасяне или наказание, приет на 18 декември 2002 г. (ратифициран със закон - ДВ, бр. 34 от 2011 г.), (ДВ, бр. 52 от 2011 г.).

(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) Омбудсманът действа и по своя инициатива, когато констатира, че не се създават необходимите условия за защита на правата и свободите на гражданите.

(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 29 от 2012 г., в сила от 11.05.2012 г.) Омбудсманът може да възлага на заместник-омбудсмана някои от своите правомощия.

  От закона става ясно, че подобни иницативи като събиране на пари изобщо не й се вменяват на Мая Манолова. Омбудсманите в другите европейските страни имат следните задачи:

 
    - разглежда подадени до него жалби, включително и от чужди граждани, и да извършва разследване във връзка с тях;
   -  отправя предложения и препоръки до наблюдаваните институции за зачитане на правата и свободите на частни лица, както и за отстраняване на последиците от накърняване на определени права и свободи;
   -  посредничи между наблюдаваните институции и засегнатите лица;
   -  иска и получава навременна, пълна, точна и ясна информация от всички наблюдавани институции;
    - има пряк достъп до наблюдаваните институции;
   -  изразява мнение и да го прави публично достояние по случая, с който е сезиран;
   -  уведомява органите на прокуратурата, когато в резултат на своите наблюдения и проверки установи, че има данни за извършено престъпление;
   - подготвя и внася ежегодно доклад в парламента;
    - подготвя специални отчети, когато счете за необходимо;
    - информира парламента за някои особени случаи на незачитане и накърняване на права.

 

Бележка на редактора

От всичко до тук е ясно, братя, че трябва наново да се напише Конституция, която да отсее "сиромашко- невидяло". Понеже у нас кой от Кюстендил, кой от Каспичан, все има какво да аспирира - ей на докъде системно се докарваме. Ми като нямаш личен шифиор, респ. метреса която можеш да си позолиш / ако и да има морални съображения някои/ що си ги не плащате, бе милични, народни избраници.

Мискинлък с усмивка. Казват, че баламите , че и слагачите не свършват, нали? Докога -скъпо ни излиза братя, не го ли проумяхте.

< Назад към всички новини
Регистрация
?